Friday 26 October 2012

Salam Aidiladha

Jam: 2.50 pagi

Hmm lama dah nda update blog ni sebenarnya.. hari ni tengah pagi-pagi buta macam ni baru terlintas di hati mau update blog. hehe sori la sejak kebelakangan ni memang malas betul buka blog apa lagi update kan. sebab sebelum ni pun memang busy, mana kelasnya, meeting itu ini la sebab jadi committee itu ini, ada itu la ada ini la. so memang tiada kesempatan mau update blog. dengan exam lagi yang baru ja habis seminggu lalu.. huhu memang padat la jadual.. hmm pasal mid-sem exam tu nda mau komen banyak la, cuma yang boleh dicakap alhamdulillah Allah bagi mudah jugak sket menjawab walaupun ada jugak yang susah-susah tu kan.. berserah ja sama Allah resultnya nanti macam mana.. sebab sudah usaha kan so tawakkal ja sekarang ni..

Hmm sebenarnya mau cakap pasal Aidiladha ni yang baru ja diraikan tadi. Jumaat kan tapi sekarang ni sabtu sudah sebab sudah 2 pagi.. hmm apa yang mau dicerita ar.. owh macam ni.. kali ni cuti hari raya haji kami cuma seminggu ja so saya memang nda balik Sabah la.. sebab cuti cuma sekejap ja, tak nak la susahkan my father untuk belikan saya tiket untuk balik Sabah hanya untuk cuti yang seminggu cuma.. so saya pun balik rumah sepupu ja dekat Kajang.. nasib baik la ada sepupu yang nda balik jugak kan so ada la keluarga untuk beraya bersama.. sedihnya term beraya tu beraya di perantauan.. tapi bukan oversea ya hehe.. cuma over Laut China Selatan sea hehe (macam ada sorang kawan cakap).. so memang sedih jugak la plus homesick.. di saat-saat camni memang terbayang la beraya di rumah di hometown tersayang Beaufort.. terbayang makan-makan, berkumpul dengan semua keluarga tersayang.. dengan anak buah lagi yang comel-comel and nakal-nakal.. keletah dorang tu semua.. rindu banget ^_^.. walaupun dorang suka buli makcik ucu dorang ni tapi tetap dirindu jugak.. rindu betul dengan dorang.. sebab ucunya ni pun buli dorang jugak hehe.. lepas tu mau makan masakan mama tersayang.. huhu rindu.. tapi apa boleh buat hidup di perantauan macam ni la.. sabar ja la banyak-banyak ya..

Tadi baru ja call mama.. best gila bila dengar mama cakap dorang tengah buat satay sebab keluarga dari Tenom mau datang esok.. bestnyaa.. memang rindu jugak dengan satay mama.. sedapp.. pastu yang best kalo buat satay mesti ramai-ramai ni mencucuk daging satay tu pastu jari pun semua kuning sebab kena kunyit satay tu.. tapi best.. pastu riuh-rendah lagi dalam rumah tu dengan suara anak buah yang nakal-nakal semua.. tu belum kalo sepupu-sepapat datang rumah lagi.. tambah la riuh-rendah.. sabar la ya ena.. bulan satu nanti balik jugak.. sabar la homesick.. owh ya itu di rumah di Sabah and kami pulak di sini macam biasa la.. saya dengan ucu Ida apa lagi masak la apa-apa yang patut.. kami masak ayam kicap ja.. tu ja yang termampu hehe.. mau masak banyak-banyak kami cuma berdua ja.. berani kami menjaga rumah sebab abang ucu Ida balik kampung isterinya di Melaka.. so kami masak ja la apa yang ada di rumah.. kesian kan camni la perantauan.. tapi nda pa, bulan satu nanti balik so bersabar la ena! tabahkan hati! hehe ^_^

Hmm tiada apa-apa yang menarik pun cuma tu ja yang mau share ^_^ ok la mau undur diri dulu.. selamat malam (pagi sudah pun).. ok daa.. owh ya sebelum terlupa, mau upload satu gambar dulu.. sempena Aidiladha ni.. raya, raya jugak.. tapi jangan lupa untuk mengisi raya kita dengan pengisian yang sebaik-baiknya sebagai hamba-Nya.. paham kan.. kita mesti memahami and meneladani macam mana pengorbanan yang dilakukan oleh Nabi Ibrahim a.s dan anaknya Nabi Ismail a.s semata-mata untuk mentaati perintah Allah.. saya pun masih belum cukup lagi ilmu ni tapi mana yang saya tau, saya cuba share ^_^ ok la.. setakat tu ja.. jumpa lagi di lain lembaran =)


No comments:

Post a Comment