Sunday, 14 January 2018

Manfaat Dan Kebaikan Sustained Release Vitamin C Plus Shaklee

Semakin hari semakin ramai orang yang suka dengan Vitamin C Shaklee ni disebabkan oleh keistimewaannya yang tidak terdapat dalam produk Vitamin C brand atau jenama lain. Mari kita selongkar apakah keistimewaan Vitamin C Shaklee ni yang menjadikan ia unik dan mempunyai permintaan yang tinggi


Vitamin C Shaklee adalah berasaskan daripada sumber semulajadi iaitu daripada ekstrak jagung dan ia sesuai untuk mereka yang mempunyai masalah perut yang sensitif. Vitamin C Shaklee juga bersifat Sustained Release iaitu Vitamin C akan dilepaskan secara berperingkat-peringkat dalam badan kita. Sistem perlepasan secara berperingkat ini akan melepaskan 500mg Vitamin C dalam masa 5 jam untuk meningkatkan penggunaannya dan mengurangkan pembaziran. Ini kerana badan kita tidak dapat menghasilkan Vitamin C sendiri dan perlu diambil daripada sumber makanan harian atau supplement

Selain itu Vitamin C juga adalah vitamin larut air maka apabila ada lebihan Vitamin C dalam badan jadi ia mudah untuk dibuang melalui sistem perkumuhan. Jadi badan kita amat memerlukan Vitamin C dalam kuantiti yang mencukupi setiap hari agar tidak berlaku pembaziran. Khasiat sebiji tablet Vitamin C Shaklee juga bersamaan dengan 7 biji setengah buah Oren. Ada tak yang sanggup untuk makan 7 biji Oren setiap hari ? Jadi Shaklee telah menyediakan satu alternative iaitu Vitamin C untuk membekalkan keperluan Vitamin C yang mencukupi dalam badan kita setiap hari


Apabila kita makan sebiji tablet Vitamin C Shaklee setiap hari so kita boleh mendapatkan sumber Vitamin C dalam badan kita dengan mencukupi setiap hari. Vitamin C Shaklee juga diperkaya dengan 120mg Bioflavonoid Sitrus yang bertindak secara berkerjasama dengan Vitamin C untuk meningkatkan lagi keberkesanannya

TANDA-TANDA KEKURANGAN VITAMIN C DALAM BADAN

Pernahkah anda mengalami situasi yang mana anda tengah memberus gigi kemudian tiba-tiba gusi anda berdarah ? Tengok berus gigi tiba-tiba ternampak kesan merah darah. Mesti kita tertanya-tanya kan kenapa boleh berdarah padahal kita bukan gosok gigi ganas sangat pun. Tetapi senang pula gusi tu berdarah. Jangan tak tahu ini merupakan antara tanda-tanda anda mengalami kekurangan Vitamin C dalam badan. Jadi kenalah rajin ambil Vitamin C atau makanan yang tinggi dengan Vitamin C. Banyak lagi tanda-tanda lain kekurangan Vitamin C dalam badan. Antara tanda-tanda tersebut seperti di bawah

🍊 Mudah bersin dan selsema
🍊 Mudah demam
🍊 Gusi mudah berdarah
🍊 Kulit menjadi kasar
🍊 Kuku cepat rapuh
🍊 Mudah stress atau tertekan
🍊 Mudah mendapat ulser
🍊 Wajah nampak tua sebelum usia
🍊 Luka lambat sembuh
🍊 Lebam pada tubuh lambat hilang
🍊 Gatal-gatal pada kulit

Sekarang kita semak pula apakah kebaikan dan manfaat Sustained Release Vitamin C Shaklee ni. Selalunya Vitamin C ni dikaitkan dengan kecantikan dan sistem imun dalam badan. Betul sangat sebab memang kebanyakan pengguna mengambil Vitamin C Shaklee ni adalah untuk mencantikkan kulit, menghilangkan parut jerawat, menghilangkan jeragat, meningkatkan sistem imun dalam badan dan banyak lagi

Saya sendiri merupakan pengguna setia Vitamin C Shaklee. Selalu apabila saya demam dan selesema so saya hanya consume Vitamin C Shaklee sahaja memang benar-benar berkesan. Cepat sembuh dalam 1 hingga 2 hari sahaja demam saya sudah baik. Memang terbaik kan Vitamin C Shaklee. Memang sangat bagus untuk consume Vitamin C Shaklee sebab ia membantu meningkatkan dan menguatkan sistem imun dalam badan. So sesiapa yang rasa sistem pertahanan dalam badan atau antibodi selalu lemah dan tidak kuat better ambillah dan amalkanlah Vitamin C Shaklee. Memang sangat berbaloi dan tidak rugi langsung malah sangat berkesan

Selain daripada itu Vitamin C Shaklee bukan hanya sekadar untuk cantik dan meningkatkan sistem imun dalam badan sahaja tau tapi banyak lagi manfaat Vitamin C Shaklee ni untuk kita semua sebenarnya. Saya sediakan senarai manfaat dan kebaikan Vitamin C Shaklee seperti di bawah

MANFAAT DAN KEBAIKAN VITAMIN C SHAKLEE

🍊 Membantu melindungi badan daripada dijangkiti penyakit
🍊 Memelihara kesihatan tulang dan gigi
🍊 Mempercepatkan penyembuhan luka
🍊 Membantu melindungi kulit daripada serangan radikal bebas yang boleh merosakkan sel kulit
🍊 Meningkatkan pembentukan kolagen dalam badan
🍊 Membantu sel darah putih untuk menentang kuman dan bakteria seterusnya menguatkan sistem imun dalam badan
🍊 Membantu mencerahkan kulit dan melambatkan penuaan pada kulit

TESTIMONI SUSTAINED RELEASE VITAMIN C PLUS SHAKLEE 





Jadi kesimpulannya kita memang sangat memerlukan Vitamin C dalam badan kita setiap hari. Vitamin C Shaklee merupakan agent antioksida yang paling terbaik sekali kerana kualitinya yang sangat mantap dan berkesan. Terus hubungi saya jika anda ingin mendapatkan Vitamin C Shaklee. Boleh klik gambar di bawah untuk membuat pembelian segera


Atau klik gambar di bawah untuk terus membuat pembelian Vitamin C Shaklee secara online menggunakan kad debit atau kad kredit melalui link eSell Shaklee di bawah


Untuk mendapatkan konsultasi dan panduan cara makan vitamin Shaklee yang betul anda bolehlah menghubungi saya menerusi whatsapp di nombor 0133552560 atau cara seperti di bawah

Facebook : Ena Suhaina
Whatsapp : 013 355 2560
Instagram : juhanabeauty / enavitaminshop 
Email : ena.suhaina@gmail.com 
Blog : umminabeel.blogspot.com 

11 comments:

  1. Saya dah 2tahun amalkan vit c shaklee. Setakat ni vit c terbaik dalam banyk2 vit c yang sy pernah cuba

    ReplyDelete
  2. saya sudah hampir 5 tahun berubah kepada vitamin c shaklee/ dulu mmmg ambil vitamin c..tpi dari guardian tu. bila jmpa shaklee ni..rasa beza betul!

    ReplyDelete
  3. sy pengemar vita c shaklee, kulit sy mmg x kusam lagi mcm dlu, yakin sdh bhadapan sama org..

    ReplyDelete
  4. Wajib telan vitamin c Shaklee ni, all do vitamin 😍

    ReplyDelete
  5. Kalau makan vita C dose rahsia tu kan, flowless oo kulit. Hihi.. tu sebab suka vitamin c ni 😍

    ReplyDelete
  6. Vitamin c shaklee memang bagus.Ada sustained released

    ReplyDelete
  7. best vitamin c shaklee boleh makan bila2 nda bikir keluar gastrik

    ReplyDelete