Wednesday 14 February 2018

Khasiat Dan Kebaikan Garlic Complex Shaklee



Bawang putih atau dalam English dipanggil sebagai Garlic merupakan bahan yang tidak asing lagi dalam kehidupan kita. Bawang putih sering digunakan sebagai bahan dalam masakan namun jangan tidak tahu bahawa bawang putih juga mengandungi khasiat yang bagus untuk kesihatan. Secara tradisional bawang putih digunakan untuk melegakan batuk dan selesema. Namun tahukah anda mengapa Shaklee menghasilkan supplement Garlic Complex sebagai kapsul bawang putih yang paling terbaik padahal boleh sahaja untuk kita mendapatkan khasiat daripada bawang putih terus di rumah setiap hari ?

MENGAPA SHAKLEE MENGHASILKAN SUPPLEMENT GARLIC COMPLEX ?

Seperti yang kita ketahui bawang putih mengandungi khasiat yang baik untuk kesihatan manusia. Bahan aktif iaitu Allisin yang terdapat dalam bawang putih boleh memberikan banyak manfaat untuk kesihatan. Allisin ini akan dapat diperolehi apabila bawang putih dipotong halus atau dihancurkan. Namun persoalannya mampukah kita untuk makan sebanyak 10-20 ulas bawang putih setiap hari ? Agak mustahil bagi kita untuk sanggup menelan atau mengunyah 10-20 ulas bawang putih setiap hari bukan ? Lagi pula cara yang paling terbaik untuk mendapatkan khasiat bawang putih ini adalah dengan menelan 10-20 ulas bawang putih yang ditanam secara organik dan bebas daripada racun serangga. Namun mampukah anda untuk menelan bawang putih sebanyak itu setiap hari ? Amat sukar kan ? Tambahan lagi jika kita makan bawang putih yang direndam dalam air atau dimasak dan ditumis terlalu lama maka khasiat yang terdapat dalam bawang putih tersebut akan musnah. Disebabkan oleh hal inilah menjadikan Shaklee menghasilkan kapsul bawang putih yang paling terbaik iaitu Garlic Complex.

KEISTIMEWAAN GARLIC COMPLEX SHAKLEE

Garlic Complex dihasilkan daripada bawang putih jenis premium yang ditanam secara organik di California USA dalam waktu musim panas. Paling penting adalah bawang putih yang ditanam bebas daripada racun serangga atau pesticide. Selain itu Garlic Complex juga dihasilkan secara exclusive pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan pengekalan 100% khasiat Allisin aktif. Inilah keistimewaan Shaklee kerana tidak semua tablet Garlic yang dijual dalam pasaran di luar sana mengandungi khasiat Allisin aktif. Tambahan lagi Shaklee menggunakan dwi teknologi untuk mengawal bau bawang putih. Terdapat 2 kombinasi ekstrak herba dalam Garlic Complex bertujuan untuk membantu menyembunyikan bau serta rasa bawang putih iaitu Rosemary dan Spearmint. Terdapat pelbagai Vitamin E dalam Garlic Complex untuk meningkatkan sebatian aktif bawang putih dan keberkesanannya dalam tubuh badan kita. Setiap 2 tablet Garlic Complex membekalkan 1000mg ekstrak bawang putih tulen dan setiap 1 tablet Garlic Complex bersamaan dengan 2 ulas bawang putih mentah di USA yang premium dan bersaiz besar. 

MANFAAT DAN KEBAIKAN GARLIC COMPLEX SHAKLEE

MENGANDUNGI EKSTRAK SPEARMINT


Ekstrak herba Spearmint yang terdapat dalam Garlic Complex membantu untuk mempertingkatkan sistem penghadaman dalam badan kita. Selain itu Spearmint juga elok dan bagus untuk fungsi jantung. 

ANTIBIOTIK YANG SELAMAT DAN SEMULAJADI 


Bawang putih mengandungi khasiat antibiotik semulajadi. Garlic Complex yang kaya dengan khasiat bawang putih ini selamat untuk digunakan dalam jangka masa panjang. Ianya bertujuan untuk mempertingkatkan sistem imun tubuh badan atau sistem ketahanan badan serta menghalang penyakit berjangkit seperti selesema, batuk, kuman, kulat, virus dan yeast candida. 

MENGHALANG ALERGIK


Garlic Complex membantu untuk meningkatkan sistem imun tubuh badan berkaitan dengan alergik seperti hidung sensitif atau selesema, resdung, asthma dan lain-lain.

MEMBANTU DALAM DETOKSIFIKASI


Garlic Complex juga mampu mengeluarkan pelbagai jenis toksin daripada tubuh badan dengan pantas. Ini juga dikenali sebagai proses detoksifikasi bagi mengeluarkan segala logam toksin seperti Plumbum dan Kadmium yang boleh menaikkan tekanan darah. Tambahan lagi Garlic Complex juga mampu membantu melindungi sel-sel darah daripada musnah akibat kesan logam serta menghalang kerosakan hati akibat bahan kimia. 

MENURUNKAN KOLESTEROL


Garlic Complex juga membantu dalam menurunkan paras kolesterol, paras LDL dan trigliserida. Selain itu ia juga mampu membantu untuk mengurangkan kepekatan atau kelikatan darah serta mengurangkan pembekuan darah. Ia juga akan meningkatkan paras HDL dalam badan serta bertindak untuk membantu melindungi jantung dan menghalang stroke dan penyakit koronari.

MENINGKATKAN SISTEM PENGHADAMAN 


Formula dalam Garlic Complex dapat membantu untuk mengatasi gejala dan masalah berkaitan penghadaman seperti kembung perut, gastrik dan masalah tidak hadam. Khasiat Garlic Complex juga mampu menentang bakteria H. Pylori dan menghalang masalah ulser gastrik.


TESTIMONI GARLIC COMPLEX SHAKLEE




Jika anda berminat untuk mendapatkan Garlic Complex Shaklee anda boleh terus hubungi saya seperti di bawah atau anda boleh terus whatsapp saya melalui link ini http://enashaklee.wasap.my


Facebook : Ena Suhaina
Whatsapp : 010 885 4663
Instagram : juhanabeauty
Email : ena.suhaina@gmail.com
Facebook Page : Pengedar Shaklee Kota Kinabalu Beaufort

Atau anda juga boleh membuat pembelian Garlic Complex Shaklee secara online melalui link esell di bawah. Tekan sahaja link gambar di bawah dan anda boleh meneruskan pembelian anda secara online. 


Setelah anda selesai membuat pembelian secara online dalam link esell di atas terus hubungi atau whatsapp saya untuk mendapatkan konsultasi dan panduan cara makan dengan percuma 😊




No comments:

Post a Comment